TIPS SEBELUM BERSOLEK UNTUK BAKAL PENGANTIN

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/

Penjagaan kulit dan solekan amat penting bagi bakal ratu sehari. Selain dari teknik solekan yang flawless, kecantikan kulit wajah juga perlu diambil kira untuk menaikkan lagi seri wajah. Rejim penjagaan kulit wajah yang baik perlu diamalkan agar kondisi wajah sedia mendapatkan tatarias terbaik dari jurusolek pilihan anda.

Tips sebelum bersolek yang perlu anda ambil tahu:


1) 6 BULAN HINGGA SETAHUN TANPA GUNA SEBARANG PRODUK

Ini bagi memastiakan kulit korang dalam keadaan baik dan sihat. Ada produk baru digunakan memberi reaksi alahan pada kulit korang. Disebabkan itu, ia akan mengambil masa sehingga dua bulan untuk memulihkannya.


2) JANGAN GUNA TONER / LOSYEN SEBELUM MENGENAKAN SOLEKAN

Di pagi hari bahagia korang nanti, elakkan daripada memaiaki toner atau losyen di antaran kulit dan solekan anda. Ini bagi membantu supaya solekan kekal lebih lama pada kulit dan bertindak lebih baik apabila cuaca mula panas dan berpeluh. Ia akan menimbulkan garis-garis halus pada solekan bila minyak muka mula pecah sekiranya anda memakai toner.


3) JURUSOLEK PERLU TAHU MASALAH KULIT KORANG

Pastikan korang bercerita atau memberitahu MUA korang berkenaan kondisi kulit korang. Ini bagi membantu mereka agar mereka dapat menggunakan produk tambahan (jika perlu) bagi mendapatkan kesan terbaik pada wajah anda.


4) JANGAN KESAT JIKA BERPELUH ATAU MENANGIS

Sekiranya korang berpeluh atau menangis, jangan sesekali mengelapnya. Ini kerana ia bakal merosakkan solekan yang MUA dah buat untuk korang. Sebaliknya, cuba kedip mata secara lembut dikawasan yang basah supaya mudah diserap. Jika tidak berkesan, minta pengapit anda sediakan tisu supaya anda boleh tacap secara perlahan-lahan.


5) ELAK DARI GUNA PRESSED / LOOSE POWDER UNTUK HILANGKAN KILATAN PADA KULIT

Korang disarankan untuk mengelak daripada menggunakan teknik atau aplikasi pressed / loose powder untuk menghilangkn kilatan pada wajah korang. Gunakan kertas serap minyak untuk menghapuskan minyak serta merta dan tidak mencomotkan solekan korang.


6) MINUM 8 GELAS AIR PUTIH, ELAK AIR BERKAFIEN DAN JANGAN RUNSING

Dengan meminum air sebanyak 8 gelas sehari, mengurangkan pengambilan air bergas atau kafein, tidak terlalu khuatir atau runsing dalam merancang butiran majlis disertai dengan rehat yang secukupnya mampu membantu anda mendapatkan kulit wajah yang cantik. Selebihnya, serahkan tanggungjawab yang lain kepada jurusolek yang berpengalaman.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner