TIPS UNTUK FITTING BAJU PENGANTIN

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


📍 JANGAN LUPA BAWA KASUT KE SESI FITTING

Kasut yang dimaksudkan ialah kasut yang akan dipakai semasa majlis nanti. Jika kasut tidak sama, kemungkinan labuh kain tidak akan sama seperti yang dipakai ketika majlis. Namun, jika semasa sesi fitting pihak bridal ada menyediakan kasut, anda boleh cuba memakainya bersama baju anda nanti.

📍 JALAN DAN DUDUK

Pastikan anda mencuba berjalan dan duduk swaktu fitting bagi memastikan anda selesa semasa memakainya untuk memastikan tidak berlaku kejadian tidak diingini semasa majlis berlangsung seperti baju atau kain koyak dan tertetas.

📍 PAKAI PAKAIAN DALAM YANG SESUAI

Anda disarankan terutamanya wanita untuk memakai pakaian dalam yang bersesuaian semasa majlis terutama dari segi warna agar tidak tidak terlalu kontra dengan pakaian pengantin nanti. Begitu juga, pastikan anda selesa semasa memakainya kerana anda perlu berhadapan dengan tetamu selama 1 hari, takkan asyik nak betulkan apa yang tak kena, ye tak ? Nude color is better than others.

📍 BAWA BAKAL SUAMI  / TUNANG

Ini amatlah penting supaya pengantin lelaki dan perempuan kelihatan sedondon ketika mencubanya. Jika suaminya rendah, kemungkinan isteri boleh menukar ketinggian kasut dan begitu juga sebaliknya. Setidaknya jika kedua-dua pasangan anda, jika terdapat kurang dan sebagainya, boleh dibincangkan pada saat itu juga.

📍 BAWA MEREKA YANG BOLEH DIPERCAYAI

Ibu bapa, ahli keluarga, rakan atau sesiapa sahaja yang anda percaya untuk dapatkan bantuan dari segi memberi idea atau komen berkenaan pakaian anda nanti. Namun, pastikan di akhir nanti, keputusan dibuat oleh anda sendiri bukan mereka kerana tiba masa, anda yang akan memakainya di majlis perkahwinan anda.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner