TIPS DIET SEBELUM KAHWIN

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


Anda nak sangat kurus sebelum kahwin ? Nak dapatkan badan ideal untuk sarung busana penganti anda agar nampak lebih cantik dan bergaya  ?? Harini saya nak kongsikan beberapa tips menarik yang insha Allah mudah untuk anda amalkan dalam masa beberapa bulan sebelum majlis. Pastikan anda sentiasa amalkan, jangan hari ni buat, esok lusa stop, lepas tu sambung lagi. Consistent tu penting tau.

Selepas kahwin pun anda boleh terus amalkan gaya hidup sihat macam ni.

₁) Kurangkan pengambilan gula. Percaya atau tidak sebenarnya gula ni antara musuh terbesar kita, huhu. Sebagai contoh, kurangkan pengambilan air manis dan makanan yang banyak gula.

₂)  Makan makanan berbijirin, kekacang, ikan, ayam, buah dan paling penting sayur-sayuran. Paksa diri untuk makan, nanti akan jadi terbiasa.

₃)  Elakkan dari mengambil makanan berlemak dan berkalori tinggi. Sebaiknya makan makanan yang jenis rebus dan panggang, BUKAN DIGORENG ye. Minyak tu pun antara musuh kita. 

₄) Ramai sangat orang suka makan seperti KFC, MCD dll sebab fast serving tapi sebenarnya makanan macam tu lah yang kurang sihat dan menambahkan kandungan lemak dalam badan. Elakkan dari minum air berkarbonat dan 'fast food'.

₅) Makan dengan portion sedikit tapi kerap. Seeloknya makan ikut waktu dan jangan skip seperti sarapan sebelum jam 10, makan tengahari sebelum jam 3 dan makan malam sebelum jam 8.

Baiklah, itu sahaja perkongsian untuk harini. Semoga bermanfaat untuk anda dan selamat mengamalkan gaya hidup sihat.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan dan dekorasi dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷


WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner