MAKE UP YANG SESUAI DENGAN KULIT MUKA

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


Sharing kalini sangatlah penting Bakal Pengantin Perempuan kita. Sebab muka tu antara main point yang selalu sangat pengantin concern especially bila dah pakai make up. Kalau boleh taknak lah tiba masa majlis, tetiba kulit senstitif dan sebagainya.

So, harini saya nak share sikit jenis makeup yang bersesuai dengan beberapa tona kulit seseorang itu.

#PERTAMA : Kulit Cerah

Saya tak pasti sama ada sesetengah customer berkulit cerah ni suka makeup yang tak nampak berat atau overshadow. Tapi, kalau boleh saya sarankan pada anda untuk memilih makeup Natural Look. Bukan nak kata jalan selamat, tapi dari orang berkata tentang anda. NATURAL LOOK ni akan lebih menaikkan seri muka anda.

#KEDUA : Kulit Sawo Matang

Kulit ni nak kata cerah tak, nak kata gelap pun tidak. Tengah-tengah lah senang cerita, huhu ! Tapi kan, ramai kata kulit sawo matang ni ramai orang kenan. Manis apabila dipandang katanya. So, untuk jenis makeup yang bersesuaian dengan kulit Sawo Matang ni kena main peranan pada bahagian mata dan bibir. Anda bakal tampak classic dengan padanan warna rona gelap di bahagian mata dan merah delima di bibir.

#KETIGA : Kulit Gelap

Bila cakap pasal warna kulit ni, ramai juga yang sensitif dan tak punya keyakinan diri terutama bila kulit gelap. Rasa down gila sebab kenapa tak putih melepak macam orang lain. Tapi, sebenarnya kulit gelap ni pun ada kecantikan mereka tersendiri tau. So, korang yang nak kahwin tapi berkulit gelap, jangan risau sebab setiap MUA pasti ada jalan penyelesaiannya. Untuk anda yang berkulit gelap, disarankan untuk memilih rona warna tanah yang memberi fokus utama pada bahagian mata.

Tapi, semua berbalik pada kita. Korang boleh je minta pendapat dari MUA korang warna makeup macam mana yang sesuai untuk kulit korang atau ada cadangan boleh diaju pada MUA dan minta pendapat mereka. Jangan main taram je tau.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan dan dekorasi dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷


WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner