PERKARA PERLU ANDA LAKUKAN SELEPAS BERTUNANG

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


Pertunangan merupakan proses untuk mengenali diri masing-masig dengan lebih dekat lagi. Sepanjang tempoh bertunang, gunakanlah ia sebagai persediaan untuk membina rumah tangga kalian berdua. Berbincanglah dengan pasangan anda sebaiknya tentang beberapa perkara ini. 

Setelah bertunang, ini adalah antara beberapa perkara yang anda perlu bincangkan berdua, iaitu :

➩ Berbincang dengan suami atau isteri berkenaan nafkah si isteri. Berapa kemampuan yang si suami mampu berikan setiap bulan. Mungkin ada sesetengah merasakan bahawa ia perkara remeh, tapi perlu anda tahu bahawa nafkah buat isteri itu adalah perkara yang wajib.

➩ Dimanakah kalian akan tinggal setelah berkahwin ?? Mungkin ada sesetengah merasakan duduk dengan orang tua itu lebih jimat, tak perlu fikir sewa dan sebagainya. Tetapi, seeloknya carilah rumah sendiri untuk keselesaan anda berdua. Setidaknya, kekurangan atau kelebihan si suami atau isteri, hanya pasangan yang lebih mengetahui.

➩ Wang saku yang mahu diberikan pada orang tuamu. Ini kerana apa yang kamu beri pada mereka belum tentu dapat membalas segala usaha, keringat mahupun jasa semasa mereka membesarkan kalian suami mahupun isteri

➩ Perancangan keluarga terutamanya berkenaan anak. Ada orang masih tidak bersedia untuk mempunyai anak tetapi Allah swt berikan mereka zuriat lebih awal. Ada pula teringat dapatkan anak tapi makan masa bertahun, pun belum tentu ada rezeki. Walau apa pun, rancanglah keluarga anda dari segi ekonomi, urusan rumah, anak dan sebagainya.

➩ Sediakan kemudahan keluarga untuk masa akan datang. Asset ini amatlah penting, dari segi kelengkapan rumah, kereta / motor dan lain-lain. Jika anda ada ambil Insurans untuk keluarga juga amatlah digalakkan kerana kita sendiri tak tahu masa hadapan kita bagaimana.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner