DENGARLAH NASIHAT INI

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


"Nasihat al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Hafidz"

Jadilah.............

💙 ISTERI

Yang tunduk patuh pada suami, yang sentiasa berseri-seri saat dipandang, yang redha terdiam saat suami marah, tidak merasa lebih apatah lagi meninggikan suara, tercantik dihadapan suami, terharum saat menemani suami beristirahat, tak menuntut keduniaan yang tidak mampu diberikan suaminya, yang sedar bahawa redha-Nya ada pada redha suaminya.

Berusahalah menjadi ..............

💚 SUAMI

Yang memahami bahawa isterinya bukan pembantu, yang sedar tak melulu ingin dilayani, yang malu jika menyuruh ini itu kerana tahu isterinya sudah penat seharian menguruskan anak dan rumah, yang tak berharap keadaan rumah lapang saat pulang sebab sedar itulah risiko apabila hadirnya amanah-amanah yang masih kecil, yang sedar pekerjaan rumah tangga juga merupakan kewajipan, yang rela mengerjakan pekerjaan rumah tangga kerana sayangnya terhadap isterinya yang kepenatan.

Usahakan diri menjadi .....

💛 ANAK LELAKI

Yang sedar bahawa ibunya yang paling berhak atas dirinya, yang mengutamakan dan memerhatikan urusan ibunya, yang lebih mencintai ibunya berbanding rasa cinta pada isteri dan anak-anaknya, yang sedar bahawa syurganya ada pada keredhaan ibunya.

Selalulah berusaha menjadi ......

💜 ORANG TUA

Yang sedar bahawa anak perempuannya jika sudah bernikah bukan lagi miliknya, yang selalu menasihati untuk mentaati suaminya selama si suami tidak menyuruhnya berbuat kemungkaran, yang sedar bahawa keredhaan Allah swt bagi anaknya telah berpindah pada redha suaminya.

Istiqomah menjadi ......

💖 IBU

Yang meskipun tahu syurga berada dibawah tapak kakinya, tapi tidak pernah sekalipun menyinggung hal tersebut saat anaknya pernah lalai padanya, yang sedar bahwa mungkin segala kekurangan pada anak-anaknya adalah hasil didikannya yang salah selama ini, yang sedar bahawa jika dirinya salah berucap maka akan dicatat oleh malaikat segala perbuatan, kerana itu dia berhati-hati dalam menjaga lisannya dari berkata buruk tentang anaknya.

❤ ANAK

Yang sentiasa mendoakan kebaikan bagi orang tuanya dalam keheningan sepertiga malam terakhir, mesikpun sehari-hari sibuk dengan hal rumah tangga, dalam kesibukkan usahanya, dalam kesibukkan pekerjaannya.

Akhir sekali, jadilah

💞 ORANG-ORANG

Yang saling memberikan nasihat dalam kebenaran dan kesabaran, yang saling memaklumi jika hal-hal di atas terlupa atau lalai dilaksanakan, sehingga saling memaafkan di antara kita.

Maka .....

Rahmat Allah swt berada di antara kita dan Allah swt dengan kemurahanNya memaafkan kesalah-kesalahan kita

📎 Text Credit to The Owner

↣ TERIMA KASIH ↢

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner