PANDUAN MAJLIS PERKAHWINAN BAJET

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


Kita bertemu lagi harini untuk topik yang lebih hangat dari biasa. Huhu ! Panduan Majlis Perkahwinan Bajet tajuk diberi.

Bila dengan saja perkataan bajet, pasti kita dah sinonim dengannya iaitu mendapatkan sesuatu barang itu dengan harga yang mengikut kemampuan dan anggaran kita. Bagi yang mampu, mungkin mereka boleh melabur banyak untuk perkahwinan mereka. Bagi yang mungkin modal hanya cukup-cukup dan tidak mahu membazir. Lagi untung bagi mereka yang di 'sponsor' oleh keluarga atau saudara-mara terdekat.

Oleh sebab tu saya nak share beberapa tips atau panduan dan semoga ia bermanfaat untuk anda semua. Insha Allah !


1) DAHULUKAN YANG WAJIB ADA

Pastikan perkara penting seperti Katering / Bahan Masakan , Hantaran, Bridal dan sebagainya di catat mengikut turutan terlebih dahulu. Jika perlu buat turutan yang mana lagi penting atau perlu didahulukan. Lupakan sekiranya perkara seperti photobooth melebih bajet anda.

2) TETAPKAN BAJET

Berbelanjalah mengikut bajet yang telah anda tetapkan dan pastikan membuat senarai ke mana wang yang telah digunakan. Sebolehnya elakkan dari membuat pembaziran. 


3) DAPATKAN MAKLUMAT

Dapatkan maklumat daripada beberapa katerer, photographer dan dewan kahwin (jika buat didewan) untuk anda dapatkan pakej-pakej terbaru disediakan dari pihak mereka. 

4) BANDINGKAN HARGA

Bandingkan harga bagi setiap vendor dan cari cara untuk memastikan majlis perkahwinan anda mengikut bajet namun masih mengikut citarasa anda supaya tidak merasa menyesal dikemudian hari. 


5) PILIH VENDOR

Setelah menemui vendor yang bersesuaian dan anda gemari, cuba berunding atau tawar menawar yang dapat memuaskan hati kedua belah pihak. Hasil tangan mereka cantik, anda pun berpuas hati. Tetapi, kalau dah ada pilihan vendor yang anda memang impikan, teruslah proceed dengan mereka sebab dari situ anda sendiri dah jimat masa, tak perlu pening kepala. Anda juga boleh skip point 3 dan 4.

6) KIRA PERBELANJAAN

Buat simple checklist untuk pastikan perbelanjaan yang telah dikeluarkan tidak melebihi bajet anda. Setelah segala perkara selesai, tiba masa untuk anda menikmati detik bahagia anda.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner