CARA MEMILIH KATERING DAN ELAK DARI DITIPU

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/


Dah banyak sekarang ni berlaku kes katerer / photographer / wedding planner yang sanggup menipu pelanggan ketika hari majlis hendak dijalankan. Ada juga pelanggan yang sanggup hilangkan diri selepas majlis dijalankan sebagai contoh tidak melunaskan baki bayaran pada pihak katerer / photographer / wedding planner.

Bagi mengelakkan kejadian yang bakal membuat anda malu seperti ini dari berlaku, saya nak sharee dengan anda sebagai pelanggan dalam memilih katering dan mengelakkan diri anda daripada ditipu.
  •  PILIH KATERING YANG BERI TAWARAN TERBAIK
Selain dari pemilihan harga katering yang berbaloi, pilih katering yang menawarkan tawaran lebih menarik seperti jumlah makanan untuk berapa orang, jenis hidangan disediakan dan keperluan kanopi yang diberi. Elak katering yang sediakan makanan kurang daripada jumlah tetamu dijemput. Check terlebih dahulu review-review daripada customer yang pernah ambil dengan mereka.


  • FOOD TESTING
Pastikan korang cuba dahulu makanan yang dipilih dan pastikan buat pilihan tepat sebab anda yang bakal melabur pada mereka nanti. Jangan sampai masa, makanan yang korang pilih tidak sama dengan gambar. Rasanya apatah lagi, jangan menyesal dikemudian hari jika korang tak merasa sewaktu berurusan.


  • FACE TO FACE
Pergi berjumpa sendiri dengan pihak katerer yang korang pilih tu. Jangan wakilkan sesiapa untuk berjumpa bagi mengelakkan korang daripada ditipu. Seeloknya untuk majlis kahwin korang uruskan sendiri, membawa teman itu hanyalah syarat, Jika ditipu, anda ada saksi.


  • CARA BAYARAN
Elak dari ditipu mengenai bayaran dan caj tambahan yang dikenakan pada korang semua. Dapatkan maklumat mengenai bayaran dan caj lengkap katering yang korang pilih. Seeloknya buat bayaran secara ansuran dan pastikan ada dokumen hitam putih. Bayar ansur mengikut perjanjian dengan katerer.


  • TEMA MAJLIS
Perkara ini sering dipandang enteng bagi sesetengah orang. Pilihlah katering yang sesuai dengan tema korang. Jika majlis bertemakan Arabian, seeloknya pilih juga makanan yang bertema ala-ala Arab.

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷

WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner