3 TAHAP DALAM PERSOALAN JODOH

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/



Terkadang Allah swt melambatkan jodoh seseorang ada sebabnya. Para ulama mengatakan dalam persoalan jodoh, ada 3 tahap Allah Ta'ala kurniakan kepada makhluk manusia ini. 

Oleh demikian, hari ini admin nak share beberapa tahap dalam persoalan jodoh seperti yang diperkatakan oleh para ulama. 


1) Manusia yang Allah berikan kepada dia jodohnya cepat betul. Habis sekolah dapat bertemu pasangan. Ada juga habis pengajian, kerja 5 atau 6 bulan terus jodoh menanti, bertemu pasangan serasi. 



2. Ada orang memang cepat, namun ada juga yang lambat sedikit. Barangkali umur mencecah 30-an atau 40-an baru dia bertemu dengan jodoh. Ada juga yang sudah menjangkau umur 50-an baru bertemu jodohnya. Maknanya, dia dapat tetapi lambat sedikit. 


3. Ada orang memang Allah Ta'ala ditundakan jodohnya hingga ke hari akhirat nanti. Maknanya, dia hanya akan bertemu dengan pasangannya nanti dikehidupan yang satu lagi. 

Cepat / lambat, aturan Allah swt untuk hidup kita sangat cantik. Jika bertemu awal, Allah beri ujian untuk kita pikul tanggungjawab sebagai suami isteri mahupun ibu dan ayah. Jika tiada jodoh di dunia, Allah beri kita ujian untuk sentiasa sabar dan berbakti pada ibu bapa, keluarga, diri sendiri dan orang sekeliling. 

Jangan pernah mengeluh jika takdir jodoh kita lambat. Jangan kita terlalu fikir tentang jodoh yang entah bila akan tiba, fikirlah tentang kematian kerana ia adalah pasti. 


WHATSAPP / TELEFON: http://whatsapp.com/0176457094 

EMAIL: krweddingevent@gmail.com




#krweddingevent #pelaminmurahbatupahat #pelaminbajet #pelaminmurah #pakejbajet #bridalmurah #bridalbatupahat #bridaljohor #minipelamin #bridal #pelamin

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner