TIPS PERKAHWINAN BAHAGIA

https://www.facebook.com/pakejkahwinbatupahat/

Perkara yang mungkin tidak semua orang terima setelah bergelar suami isteri. Ada yang mungkin bahagia, namun masih ada juga insan-insan terpilih yang terpaksa mengharungi dunia perkahwinan yang penuh ujian dan pancaroba.

Oleh sebab itu, saya ingin kongsikan beberapa tips yang mungkin anda sama ada bakal atau sudah menjadi suami isteri boleh amalkan. Semoga bermanfaat, insha Allah.


1) HORMATI PASANGAN ANDA

Jika suatu hari nanti berlaku pergaduhan atau masalah kecil yang timbul, jangan bertindak tanpa berfikir terlebih dahulu. Bincanglah bersama pasangan anda untuk berdamai. Ingat ! Hormati suami  anda sebagai ketua keluarga dan hormati isteri anda pula sebagai insan yang sentiasa menemani anda dan anak-anak anda sewaktu susah dan senang.


2) LUAHKAN RASA CINTA SETIAP HARI

Orang kata sesuatu perkara diluah tanpa effort hanyalah sia-sia, begitu juga jika tiap hari diluah pasti akan jemu. Namun, tahukan anda kata cinta setiap hari membutakan si isteri atau si suami rasa dihargai ? Buanglah ego dan rasa malu antara kalian berdua. Puji dan katakan pada pasangan anda bahawa anda bahagia memilih mereka untuk sama-sama didunia dan akhirat.


3) HARGAI PASANGAN ANDA

Mungkin setelah anda bersama sekian lama, 1001 perangai baik dan buruknya anda ketahui. Namun begitu, janganlah disebabkan perangainya yang mungkin kurang menyenangkan membuatkan anda berubah hati. Hargai kehadiran meraka kerana suatu saat dulu mungkin merekalah yang ada saat anda tidak memiliki apa-apa. Jika ada rezeki lebih, berikan mereka hadiah tanda terima kasih kerana kehadiran mereka dalam hidup anda.


4) KOMUNIKASI ANTARA SATU SAMA LAIN ITU PENTING

Siapa kata hanya lelaki sahaja yang mempunyai ego yang tinggi ? Wanita juga tidak lari dari sikap itu. Malah mungkin mereka lebih ego berbanding lelaki. Jadi, terapkan rasa hormat dalam diri masing-masing. Jangan tinggika suara untuk tunjuk siapa benar atau siapa salah. Luahkan jika ada perasaan tidak puas hati. Anda harus bertolak ansur dan dengarkan setiap apa yang mereka luahkan, nasihatkan jika perlu


5) WUJUDKAN SUASANA ROMANTIK KETIKA DI RUMAH

Kebersihan amatlah penting. Jika ada masa lapang bersama, ajaklah pasangan anda untuk membersihkan rumah bersama-sama. Jika perlu, wujudkan suasana romantik seperti memasak bersama dan lain-lain. Bagi wanita, jagalah makan pakaian suami anda. Gunakan panggilan mesra antara satu sama lain, supaya rasa sayang itu sentiasa ada dalam setiap kata dan perbualan kalian berdua. Ingat ! Panggilan seperti "Abi, Baba, Ummi atau Ibu" yang digunakan oleh anak and diguna pakai pada pasangan anda adalah SALAH sama sekali, seperti menyerupai memanggil orang tua anda. 

Anda berminat untuk melihat dan bertanya lebih lagi berkenaan perkhidmatan Pakej Kahwin dan dekorasi Pelamin dari kami ?? Boleh tekan link di bawah ↷


WHATSAPP / TELEFON: (+60) 17 - 6457094

EMAIL: krweddingevent@gmail.com


INSTAGRAM: krweddingevent

#krweddingevent #weddingplanner #eventplanner #bridalbatupahat #bridaljohor #pelaminbatupahat #pelaminjohor #butikpengantinbatupahat #butikpengantinjohor #minipelaminbatupahat #minipelaminjohor

Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner