PAKEJ BAJET VS PAKEJ MEWAH ?? YANG MANA SESUAI ?



Semua orang ada wedding dream atau impian mereka sendiri. Tetapi belum tentu semua impian kita dapat menjadi kenyataan betul ?? Sebab itu, ramai diantara mereka mencari yang murah tetapi mengharapkan majlis perkahwinan menjadi kenyataan seperti majlis puteri raja
😊

Dengan Ekonomi sekarang kebanyakan pasangan yang ingin berkahwin atau pun bakal-bakal pengantin mula membuat persiapan majlis perkahwinan mereka dengan berhati-hati.
Disini kami ingin kongsikan beberapa tips untuk bakal-bakal pengantin yang nak mula membuat persiapan dan mngenal pasti pakej yang sesuai untuk majlis perkahwinan anda :

1- Pastikan anda membuat kajian atau research pihak wedding planner atau mana2 pihak yang anda ingin berurusan contohnya catering, kanopi, bridal dan lain-lain

2- Buat susunan bajet kewangan anda mengikut keperluan yang penting

3- Memilih pakej yang sesuai dengan ruang, tempat dan lokasi majlis anda 

4- Membuat senarai jemputan , supaya dapat menyusun bajet kewangan anda mengikut kesesuaian jumlah jemputan
    
5- Pastikan jumlah kad kahwin dan juga jumlah jemputan seimbang contohnya kad kahwin 500 keping ( pcs) maka jumlah jemputan akan menjadi 2x ganda iaiatu 1000 orang (pax).
    
6- Pemilihan pelamin, baju pengantin dan dekorasi hendaklah sesuai dengan kemampuan atau bajet yang  diperuntukan. Sekiranya anda mempunyai bajet kewangan yang lebih tidak menjadi masalah untuk menempah pakej ekslusif atau mewah tetapi jika sebaliknya, anda disarankan mencari pakej bajet  atau mampu milik tetapi  hasil yang memuaskan, jika tidak anda akan menanggung kerugian atau pembaziran yang besar dikemudian  hari. 

7- Pastikan anda mempunyai perjanjian black and white  atau agreement  dengan pihak yang berkenaan untuk setiap pengurusan persiapan majlis perkahwinan yang ditempah 
    .
semoga sedikit sebanyak dapat membantu anda yang membaca dan bermanafaat untuk semua.. kami akan kongsikan lagi tips-tips lain di entry yang lain  😁 











Comments

Popular Posts

Location KR Wedding and Event Planner